Hakijakokemus-työpaja
Mitä hyvä hakijakokemus tarkoittaa ja millaiset asiat vaikuttavat hakijakokemuksiin?
Mihin hakijakokemus vaikuttaa?
Hakijakokemusten syntyminen käynnistyy jo paljon ennen työpaikkailmoitusten julkaisemista ja rekrytointiprosessin käynnistymistä. Huonot kokemukset kiirivät ääntä nopeammin läpi sosiaalisen median ja verkostojen. Hakijakokemukset vaikuttavat yrityksen maineeseen ja mielikuvaan, ja joko vahvistavat tai heikentävät yritysbrändiä ja työnantajabrändiä.
Tässä työpajan muodossa toteutettavassa Employee Experience Agency Eminen valmennuksessa ideoidaan osallistuvan ryhmän kanssa hakijakokemuksen kehittämisen ja parantamisen keinoja. Hakijakokemuspajan päätteeksi osallistujalla on takataskussaan korillinen ajatuksia, konkreettisia keinoja, ideoita ja yhteisiä näkemyksiä sitä, mitä hyvä hakijakokemus tarkoittaa ja miten sitä kehitetään, mitataan ja varmistetaan.
Työpajan alussa käydään läpi kohta kohdalta työnhakijan polku ja hakijakokemusten tyypilliset lähteet. Lisäksi näkemyksensä hakijakokemuksista jakavat Eminen nuori ammattilainen sekä kokenut konkari.
Vetäjät
Nuoren ammattilaisen näkökulman työpajaan tarjoaa Eminen Siiri Laaksonen, joka siirtyi koulun penkiltä Emineen 1,5 vuotta sitten. Valmistumisen kynnyksellä hän ehti saada kurkistuksen monen yrityksen tarjoamiin, monenkirjaviin hakijakokemuksiin. Kokeneen konkarin näkökulmasta työpajaa vetää Eminen Timo Launonen, jolle on vuosien varrella kehittynyt vahva näkemys siitä, millainen on vaikuttava ja muista yrityksistä edukseen erottuva hakijakokemus.
Työpajaan mahtuu 25 osallistujaa, olethan siis nopea! Koulutus on maksuton Specian jäsenille.
Käsittelemme antamiasi tietoja tietosuojaselosteen mukaisesti. Ilmoitathan meille toimisto@specia.fi, jos et halua antaa tietojasi ilmoittautumislomakkeella.